Torsdag 8/1 -09

Började få ont i halsen i går kväll. I natt har jag haft svårt att andas. Har fått sätta mig upp ett par gånger. I dag feber, ont i hals och öron och ont i lederna. Influensa? Kompis som hade det när dottern körde henne till Oskarshamn. Min tur nu? Dottern har varit snuvig och haft ont i halsen ett par dagar, men i dag är hon och jobbar.Sa till henne i går, att jag kände på mig att det var jobb på gång. Klockan 7 i morse ringde dom. Så det var bara för henne att ge sig iväg. Jag får ta hand om alla hundarna i dag. Vi var nyss ute på kisserunda. 10 minusgrader. Som tur är, är det bara Mimmi som tycker om att vara ute i snö och kyla och hon blir ju lätt nedröstad. Både Rambo och Pippi-Lotta fryser. Fick ett bra tips, på en blogg i morse, för små hundar som fryser om fötterna. Klippa sönder ett par fingervantar. Blir bra små sockor till hundarna. Bättre än skor.
I dag blir det nog inte så mycket gjort. Kaffefrämmande kanske, om jag inte kan hindra det. Hon tar knappast hänsyn till att jag är sjuk. Får väl strunta i att svara som jag gjort de senaste två dagarna. Fy, på mig. Men jag orkar inte med henne. Måste vara bra förberedd och i balans för att klara av två timmars tjat om ingenting. Får väl se vad som händer. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0