Torsdag kväll

En sväng in till FK i Högsby samt till Granngården för att köpa kattmat. Hem och lagade middag medan dottern städade. Det blev köttfärslimpa och potatis. Eller elefantskit som barnens far sa. Diskade och plockade undan.
Äldsta dottern ringde. Hade varit på MVC och blev skickad till BB. Hon har sammandragningar och har börjat öppna sig. Inte bra i vecka 30. Blev inlagd för undersökning. Ringde i kväll och sa att hon fick åka hem om hon lovade att ta det jävligt lugnt. Blir till att ligga still några veckor. Sambo och barn får naturligtvis ställa upp och göra allt hushållsarbete. Städning, tvätt, matlagning m.m. Absolut nödvändigt så bäbisen får växa till sig och lungorna utvecklas ordentligt. Inget att leka med. Varje vecka är viktig.
Har sagt upp lägenheten. Skulle gjort det för länge sedan men nu bara gjorde jag det. Hoppas på lägenheten jag ska titta på nästa vecka. Lagom med två rum. Markplan och uteplats på baksidan. Men blir det inte den får jag leta vidare. Har i alla fall tre månader på mig. Men ner på marken vill jag.
Något virrig i dag tydligen. Glömde medicinen på morgonen. Skall man ta dubbelt eller hoppa över? Har faktiskt ingen aning. I morgon ska jag vara hundvakt från tolv til nio. Dottern skall jobba. Blir det för jobbigt slänger jag ut dom. Nej, dom brukar vara lugna när matte är borta. Lustigt nog så gnällde Rambo, när jag gick ur bilen i Högsby. Märkligt.
Nu är det i alla fall snart dags för sängen. Skall bara duscha först. Lång dag i morgon. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0