Trött

Klockan är halv elva och jag är skittrött. Dottern slutar nio. Messar precis och säger att hon är kvar på jobbet. Åker snart. Tur att hon hör av sig. Börjar undra eftersom vädret liggger på +-0. Halkigt. Får försöka hålla mig vaken. Fruktansvärd huvudvärk efter telefonsamtalet tidigare i kväll. Inte lär det bli bättre i morgon förmiddag, när den som ringde kommer hit. Tur att jag inte ska göra nåt särskilt i morgon.
Tröttnat på det här malandet om Liza Marklund. En roman ÄR ingen sann historia. Är det så jäkla svårt att fatta. Är väl ett utfall av den kungliga svenska avundsjukan. Monica Antonsson lär väl tjäna en massa på sin bok så bra gratisreklam som hon fått. Att folk bara orkar hålla på. Kan dom inte koncentrera sig på sina egna liv och strunta i alla andra.
Dottern ringde. Nattpersonalen hade inte kommit och hennes mobil var avstängd. Dålig stil. Den andra som jobbade kväll med dottern erbjöd sig att stanna eftersom hon jobbar natt förut. Vilket pass. Från ett i eftermiddag till sju i morgon bitti. då är man nog rätt mör. Arton timmar.  När jag jobbade nätterna i nattpatrullen i M-ås, jobbade en tjej från B-måla på samma pass. Hon kunde jobba dagtid på vårdcentralen, fortsätta på nattpasset i nattpatrullen och sen cykla hem till B-måla, sova ett partimmar och köra två-tre nätter till. Går kanske bra en sommar, men man blir nog rätt seg i skallen. Jag tyckte det var jobbigt med tre nätter i rad. Man var nog inte världens bästa bilförare den tredje natten.
Hundarna har jagat Gunsan hela kvällen. Evita blir mer och mer lekfull. Nu är det hon som tar initiativet till jakten, men hon törs inte komma för nära katterna. Hon väntar alltid in dom andra så hon har full uppbackning.
Yngsta sonen ringde och undrade om jag var intresserad av att köpa nötkött. Billigt. Naturligtvis. 25-30 kg nötkött går ju alltid åt. Får väl köpa en frys till. Men en kvarts får räcka.
Får nog ta ut hundarna en vända till. Tycker dom börjar gå lite konstigt. Återkommer i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0