Vardag igen

Dottern har skjutsat L till veterinären. Katt som ska kastreras. Sovit dåligt med tre hundar i sängen. Två under täcket och en på. Mig alltså. + två katter. Vet inte om det är därför som jag fått mer värk. Kylan gör ju sitt till. Det ska vara lagom. Inte för varmt och inte kallt.
Har kollat julen på morgonen. Vet inte om jag skall börja plocka ner. Brukar vänta till efter trettonhelgen. Är mysigt med ljus och tomtar. Grannen pratade om ett klaffbord + 4 stolar jag kunde få. Gammalt träbord. Skall kolla det efter helgen. Det bord jag har nu är äldste sonens. Vet inte om han skall ha det, annars får väl dottern ta det. Skall i alla fall kolla igenom allt mitt garn idag. Har fyra lådor fulla. Köra till Kupan tillsammans med en massa annat som jag inte använder. Kunde i och för sig slänga ut det på Tradera men det verkar så jobbigt. Brukar ta en rensning emellanåt och köra iväg med sånt jag inte använt på länge. Skåpen är knökfulla. Ändå har jag rensat ut mängder. Förstår inte varför man samlar på sig så mycket saker. Använder knappt hälften. "Bra att ha - grejer". Bra till vad? Samla damm.
Nu skall jag i alla fall bädda och klä på mig. Dagens outfit blir joggingbyxor och linne från Karlsson. 59 resp. 79 kr. Idag kör jag med mina gamla tofflor från Lindex. Ljusrosa för 99 kr. Trosor från Ellos 149 kr för tre-pack. Ja alltså, jag har inte alla tre på mig samtidigt. Bryr mig inte om att kamma mig i dag. För som vissa bloggare, på B och R, säger, jag är snygg ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0