Bullbak och ilsken hund

Väldigt seg morgon. Fattar inte varför jag har så ont. Höfterna är värst. Ryggen är något så när om jag inte sitter eller står för länge. Var ute med hundarna förut. Grannens retfulla katt satt naturligtvis precis utanför och Mimmi fick spelet. Den här gången fick jag ett bra tag i henne. Så bra att kopplet lossnade. Som tur var upptäckte jag det före henne. Jag fick ner henne på rygg och höll ett ordentligt tag tills hon slappnade av. Sen tvingade jag henne att sitta en halv meter från katten. Hon pep ett tag men se´n la hon sig ner och struntade i katten. Lite krångel med tre hundar. Men är Mimmi tyst,är Rambo och Vita också tysta. Får nog låna grannens katt och jobba lite med fröken. Nu ska vi snart gå ut igen. Ska bara grädda bullarna jag bakat. Fick lust att baka i eftermiddag och naturligtvis var bakpulvret nästan slut. Dessutom fanns det inga mängder med smör. Blev i alla fall ett lass bullar och en plåt kaneltoppar. Får ringa dottern och be henne svänga in på Maxi och handla, när hon åker från jobbet.  Får fortsätta med kakbaket i morgon.
Stordotter med familj åkte hem redan i går. Blev inget möte idag pga av idioten i skogen. Dummare människa får man leta efter. Han är större än gud fader själv, tror han. Står över allt och alla. Blir så förbannad så jag blir arg. Fattar inte föräldrar som håller sina barn borta från den andre föräldern bara för att DOM ska bestämma. Fattar dom över huvud taget hur dåligt ungarna mår av detta. Skillnad om det är en förälder som misshandlat eller förgripit sig på barnet. Annars finns inga ursäkter alls. Alla ungar älskar bägge sina föräldrar och har rätt till bägge två. Hålla dom borta bara för att visa vilken makt man har är för jävligt. Nog om detta, annars brinner datorn upp av min ilska.
Nu skall jag grädda bullar och gå ut med hundar. Ja inte samtidigt förstås. En sak i taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0