Fredag morgon

Sovit hela natten (nästan). Var uppe en sväng halv tre men var toktrött, så jag somnade om rätt snabbt. Vaknade klockan sex av att dottern tog ut hundarna. Medicin, värktabletter + kaffe. Nu är det bara att vänta på att må lite bättre. Skall köra i gång dammsugaren om en stund. Tar ett rum i taget, så funkar det nog.
Börjar bli allvarligt orolig för det mentala tillståndet hos barnbarnets "plaststyvmor". Hon är ingen plastmamma. Styvmor är en mer passande "titel" för denna häxa. Nå´nting står inte rätt till i hennes hjärna.
Dottern var rätt trött i dag och hade ont. Åttonde dagen hon jobbar. Tar både fysiskt och psykiskt att jobba med dementa. Nu vill jag inte ha någon kommentar om mitt hälsotillstånd, tack. Jag är inte dement ännu, fast det kanske kan tyckas så ibland.
Ledig i morgon. Då blir Mimmi glad. Hon är rätt nedslagen över allt det här jobbandet. Att hon dessutom är gravid gör väl inte att det känns lättare precis. Den lilla pissmyran och den gamla tanten bryr sig inte så mycket. Får dom bara jaga Issa eller sova på kudden, så är dom nöjda och glada.
Nu ska jag försöka komma i gång med städandet. Lägger kanske in lite nya bilder sen i eftermiddag. Har ju fått vila sen LM var här i går. Var så slut i huvudet när hon gick, efter två timmar, så jag bara däckade. En lagom dos av henne, så behövs inga Stilnoct. Trevlig städdag på er allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0