Fredag

Uppe efter tuppen. Sov till kvart i sju. Har jag inte gjort på evigheter. Medicin och kaffe, som vanligt. Läst lite bloggar.
I går var det städ- och tvättdag. Bäst att passa på när det är skitväder. Eller, jag tycker inte det är skitväder. Kändes som höst ute i går. Blåste riktigt ordentligt. Lite åska, lite regn och några solglimtar. Läste i AB att det är mer regn att vänta. Skyfall.Bara det inte blir översvämning här, i vår källare. I dag blir det kanske en snabbis in till Högsby. Dottern jobbar kväll så hon drar i väg klockan tre. Får väl se vad vi hinner med.
Alla djuren, utom Svea, piggnade till i går när det inte var så varmt. Eller också berodde det på Axiluret. Har börjat avmaska allihop. Inte populärt. På kvällen, när vi skulle lägga oss, fick Mimmi och Rambo värsta spelet. Det andra för dagen. Visserligen var det Issa som trissade upp dom, men lite kan dom väl tänka själva. Man behöver ju inte fara runt som en skållad gris klockan halv elva. Men det lugnade ju ner sig. Vita sur, som vanligt, för att hon, som vanligt, fick sova inne hos mig. Vilket hemskt öde.
Läste i Sportbilagan att Glenn Hysén fick leva på A-kassan och gå på AF. Stackars han. Det kan inte vara lätt. Han kan vara glad att han får stämpla. Finns dom som inte ens har det. Vilken A-kassa är man med i som fotbollsspelare? Märkligt.
Nu skall jag i alla fall, som vanligt, ta en kopp kaffe till, bädda sängen och klä på mig. Sen kanske jag återvänder framåt kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0