Kakor, kakor, kakor

I dag har jag bakat fyra sorters kakor. Kolakakor, pilska finnar, havrekakor och hästskor. Sen tog orken slut. Provade att baka med sötnngsmedel och det gick faktiskt bra. Hästskorna blev lite misslyckade. Flöt ut och blev runda, men det har ju ingen praktisk betydelse. Så nu har jag bullar och fem sorters kakor i frysen. Himla bra. Tänkte baka några mjuka kakor men det får vänta tills i morgon. Kanske. Skall snart börja med middagen. Stekt fisk och potatis. Sen blir det troligtvis inte så mycket mer gjort i dag. Har så jäkla ont i vänstra höften och utsidan på låret. Går kanske om till jag gifter mig. Så det blir ALDRIG.
Mimmi har varit med i köket hela dagen. Man måste ha en himla koll på henne annars försvinner det både deg och färdiga bullar och kakor. Hon står på stolen vid diskbänken och övervakar allt jag gör. Koll på både matlagning, disk och bakning. Kan ju vara så att hon kan få en smula av något.
Rambo och Vita är mest intresserade av att jaga Issa och Issa är mest intresserad av att jäklas med Rambo. Svea är mest intresserad av mat.
Vädret är väldigt varierande just nu. Regn och solsken om vartannat. Blåste riktig höststorm när jag var ute med hundarna och för en stund sedan åskade det. Nu fattas bara lite snö så har vi haft alla vädertyper den här veckan.
Dags att köra igång med middagen. Kanske återkommer senare om det händer något spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0