Karlbergare i pottstol

Min Karlbergare i den gamla pottstolen, ser inte klok ut. Allting ser ut som ett risigt busksnår. Skulle egentligen klippa ner den lite men det ser så "fluffigt" ut så jag näns inte. Har plockat avläggare på den så jag har fyra stora till + den här. Dom andra ser inte så risiga ut, men den här strävar mot ljuset. Är därför alla grenar, eller vad det heter, drar i väg uppåt.
I dag blir det inte ett skit gjort. Har ont exakt överallt efter allt bakande och tvättande. Dottern har åkt till jobbet och hundarna ligger som vanligt som döá sillar. LM ringde förut och ville komma hit "suck". Hon fick komma klockan två så hon dyker väl snart upp. Kvart över ett, skulle jag tro. Försökte tala om att jag inte mådde bra, men......
I morgon blir det troligtvis lite städning. Inget avancerat. Skall försöka baka några sockerkakor och muffins också. Om jag inte gör det i dag. Brukar vara rätt slut i huvudet när LM åkt hem, så vi får se vad som händer. Troligtvis blir det soffan.
Nu får jag sätta på en kanna kaffe och plocka fram lite fika. Återkommer. Om jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0