Onsdag

Herre min tid vad veckorna går fort. Blinkar jag så är det väl snart jul. Så skönt att ha mina "gamla" piller. Somnar mellan tio och elva och sover till klockan sex. Utan kisspaus. Nu sover bara Vita hos mig på nätterna. Tjurig för att hon inte får vara med dom andra. Men det är faktiskt min hund.
Gick upp klockan sex, satte igång kaffet och tog min medicin. Kollade runt lite på nätet men alla sov eller har semester. Jag får ju ingen semester eftersom jag inte jobbar. Hade lite ledigt i helgen." Inga" kom hit och tog hand om disken både lördag och söndag så jag slapp. Ganska skönt faktiskt. Gillar egentligen att diska. Man tänker så bra. Min mamma tänkte bäst när hon rensade strömming. Tänker inte kommentera det mer.
Vi har märkt att Rambo har en fruktansvärd separationsångest. Skäller och lever rövare när man lämnar honom. Men en till som har det är Issa. Skriker som en stucken gris när dottern går ut med hundarna. Sen sitter hon vid dörren tills dom kommer tillbaks. Tokiga katt.
I dag blir det kanske lite städning. Om det inte blir för varmt. Solen ligger på redan och det börjar bli bastuvarning. Skall i alla fall klä på mig och bädda. Och ta en kopp kaffe till. Sen får jag se vad som händer. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0