Tvättdag

 I dag blir det tvättdag. I går städade vi. Dammsugaren började låta som en popcorn-maskin, så det var bara att traska ner tll grannen och låna hans. Gick så bra så. Han visste inte hur den funkade. Hade aldrig använt den. Har ju bara bott här i åtta år. Ringde Algots. Får lämna in den andra så dom får skicka den. Inte som Maxi, där man lämnar in det som går sönder och får det utbytt mot en ny. Här får man vänta och se vad det är för fel. Om det går att laga. Knappast någon idé med en dammsugare för 350 kronor. Men den ska ju hålla mer än ett halvår i alla fall. Köpa ny på måndag.
Städat blev det i alla fall och i dag tänkte jag att jag kunde köra ett par maskiner tvätt. Har inte varit i tvättstugan på två år. Såå bortskämd. Tog en stund innan jag kom på hur man skulle få igång den. Hoppas bara det blir rätt. Bruksanvisningen har tydligen fått vingar och flugit ut genom källardörren.
I går kväll efter städningen tog jag mig en spa-kväll. Låg i badet en halvtimme. Skönt att lösa upp gammal skit. Varm och kall dusch efter rengöringen. Sedan fick jag fotvård med slipning och insmörjning. Så skönt. Man känner sig som en ny människa.
Nu ska jag gå ut med odjuren en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0