Måndag och ny vecka

Vaknade halv sex. Så skönt att få sova hela natten. Kaffe och medicin intaget. Dottern har åkt till jobbet och Mimmi piper.  Allt är som vanligt. Även värmen. Såg på vädret i går kväll. Kanske finns chans på lite åska i morgon och på onsdag. Men helst inte åska utan regn. Inte bra. Blir lite dammsugning i dag. Lika bra att börja nu på morgonen innan det blir för varmt. Lägenheten är som en bastu, trots två fläktar som går hela tiden. Visst är det skönt med värme, men det får ju finnas nå´n hejd på den. AC inne vore inte så dumt. Undrar om jag kan få hyresvärden att installera det. Skall ringa honom i dag, tänkte jag, och höra vad som är på gång med balkongen. Ingenting, verkar det som. Tredje sommaren utan balkong. Borde man få hyresavdrag för. Mitt på dagen är det visserligen för varmt att sitta därute, men morgnar och kvällar är det himla skönt. Tror jag. Det var så länge se´n så det har jag glömt. Sista gången jag satt därute, tror jag var, när jag fick min hjärtinfarkt. Kanske bäst att hålla sig från balkongen.
Nu ska jag i alla fall klä på mig, bädda sängen, dammsuga och vattna blommorna. Men först kaffe och röka. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0