Midsommardagen

Tyst och lugnt. Körde dom stora pojkarna till deras husse i Oskarshamn i går kväll. Han bestämde sig för att åka hem, istället för att  vänta till i dag. Smart eftersom han skall jobba idag.
När vi kom hem från stan fick jag telefonsamtal om intresse för en parning. Ja, nu var det ju inte jag som skulle paras, tack och lov, utan Rambo som skulle tjänstgöra som påhoppare. En liten brindle chihuahuatik, som var på gång att börja löpa. Han är ju duktig på sitt jobb, lilla gubben, men det blir kanske för tätt med Mimmis valpar. Får väl se hur det blir. Inte bra med för mycket konkurrens. Har suttit i tio minuter utan att komma på det ordet. Otäckt. Kunde det på engelska men kunde inte komma på det svenska ordet. Ålder eller senilitet eller....?
Hur lägenheten ser ut i dag är det ingen som vill veta. Tur att ingen ser det. Hundhår och kladd överallt. Vi har haft stora hundar som fäller i alla år. Hur sjutton har man klarat av det? Jag blir helt nojig när jag ser misären. Blir ordentlig städning, så allt återgår till det normala. Lennart blev i alla fall lycklig över att komma hem till husse igen. Slipper sitta på köksbordet och kolla efter tåget. Zacke var mest ledsen över att behöva lämna Mimmi.
Var uppe klockan halv sex. Satte på kaffet och tog min medicin. Orkade inte se oredan så jag gick och la mig igen. Nu har i alla fall dottern vaknat eller jag väckte henne, rättare sagt för att få reda på ordet konkurrens. Kaffe och städning. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0