Onsdag morgon

Nu har jag varit uppe sen halv fyra. Kan inte ligga ner för det gör ont överallt. Får nog ringa vårdcentralen och tala om att det inte fungerar med tabletter mot mensvärk. Har inte haft mens på över tio år. Så dåligt som jag mår nu har jag inte mått på hundra år.
Äntligen har vi fått lite regn och svalka. Välbehövligt. I går eftermiddag tog vi en sväng upp till Hällesjöarna. Släppte Rambo och Evita så de fick springa lite. Dottern tyckte att hon skulle släppa Mimmi lös också. "Inga problem". Jo heja. Vi såg bara baken på henne och Rambo och bägge två stendöva. Mimmi måste ju spela allan och Rambo hänger på naturligtvis. Så jäkla tråkigt att inte kunna ha henne lös. Efter uppkoppling av henne var den lille bruna tvungen att springa ute på bryggan för att se var han skulle dränka sig denna gången. Vad är det för fel på våra djur? Valpar brukar kunna vara lösa och följa matte eller husse från dom är små. Mimmi har aldrig fått reda på det. Henne har man aldrig kunnat släppa. Hon får en raket i baken och bara försvinner. Totalt borta för omvärlden. Har haft många hundar i mitt liv, men hon tar priset.
Åkte upp till L och drack kaffe innan vi tog vägen över Solhöjden hem igen. I regnet.
I dag blir det apoteket för att hämta värktabletter som inte hjälper om man inte tar för många. Då blir man så seg så man skiter i värken. Just nu är dagarna bara en transportsträcka fram till kvällen så jag får gå och lägga mig. Förhoppningsvis så trött så jag somnar och sover ett par timmar.
Nu skall jag i alla fall ta min medicin och en kopp kaffe till. Kanske händer något spännande i dag. Då återkommer jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0