Söndag 14 juni

Gick upp halv fem i dag. Kollade runt lite på nätet, fixade kaffe, tog min första dos medicin och gick och la mig igen omkring halv sju. Sov en timme till. Så onödigt. Gårdagen var fruktansvärt seg. Lagade middag, fyllda skinkrullar och årets första färskpotatis, diskade och det var nog allt. Förutom kisserunda med hundarna. Blir väl inte så mycket mer i dag. Ja, inte skinkrullar förstås. Helstekt fäskkarré. Men annars blir det nog ett segande. Har så j-la ont. Blåser höstvindar ute men solen dyker upp ibland. Inget grillväder precis.
Yngsta sonen kom upp med min TV i fredags, hämtade gästsäng och madrass i källaren och parkerade sig i vardagsrummet. Är väl hungrig stackarn.
Har kollat runt på "vita" bloggar. Dom flesta av dom måste ha ett rent helsike med damning och tvätt. För det kan väl inte bara vara hos mig det blir dammigt. Jag har inte ens hälften så mycket prylar framme, som många andra och ändå tycker jag att jag får torka och damma hela tiden. Men snyggt är det ju. Letade efter vit ryamatta i går. Blir nog en sväng till IKEA i sommar. Har aldrig varit där faktiskt. En gång i Linköping för trettio år sen och en gång i Älmhult för säkert tio år sen. Inte sprungit ihjäl mig där precis. Men nu är det som sagt jakten på mattan som gäller. Men i och för sig fyller jag ju år om några veckor. Kanske får en då. Nu är det i alla fall kaffe och röka som gäller. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0