Söndag

Så fruktansvärt varmt. Gick upp fem i morse. Körde i gång perkulatorn och tog min medicin. Dottern tog ut hundarna klockan sex, sen åkte hon till jobbet. Efter mer kaffe och bäddning, var jag ute på kissrunda, runt halv tio. Fy f-n så varmt. Det står helt still. Börjat förbereda middagen, fläskstek och potatis. Rör mig mellan fläkten i köket och den i vardagsrummet. Till och med katterna är helt utslagna. Är så varmt här uppe så man kan inte ens röka. Hoppas det blir lite regn snart.
Rabatterna utanför skulle behöva rensas, men det får bli i framåt kvällen. Just nu ligger solen på, på den sidan. Lite vattning blir det väl också. Inte för jag har några blommor men rabarberna behöver nog en riktig rotblöta. Nu börjar Mimmi bli otålig och springa till dörren. Får väl masa mig ut igen. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0