Tisdagkväll

Lagom värme ute. Dottern har klippt gräset och jag har vilat. Bra arbetsfördelning. Äldste sonen ringde och bjöd in oss på lunch nå´n dag. Kanske åker på födelsedagen så jag slipper laga mat. De hade en otroligt god lunchbuffé med en massa gott. Saknar Lennart också så det måste bli en resa till stan snart.
Dottern har lämnat in bilen för sista svetsjobbet så nu blir man sittande här några dar. Ovanligt. Hon var på apoteket och hämtade medicin till mig, fast hon tycker det är lite pinsamt. Andra går ut från apoteket med en liten påse. Hon går ut med en stor kasse. Typ ICA-kasse. Ser inte klokt ut men det är så det är.
Samhällsföreningen klipper stora gräsmattan vid Medborgarhuset. Kommunen kan inte klippa där längre för dom har inte tid. Har bara två anställda för gräsklippning och dom har ju sååå mycket att göra. Hinner i alla fall sitta och fika vid kaféet i över en timme.
Just nu går Bergarallyt här inne. Issa har fått i gång både Mimmi och Rambo. Vita tittar på och piper.  Mattorna ligger i högar vid ytterdörren. Såå snyggt.
Nu ska jag ta lite kaffe och kolla på Vänner. Tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0