13.41

Här har varit full snurr på bokförsäljningen. Har hunnit laga middag, pannbiff och potatis, mellan paketinslagningarna. Pratat med stordottern och sjuklingen. Hon börjar bli väldigt hes, sjuklingen alltså, och ska nog vara tyst ett tag. Svårt, det vet jag. Skulle nog inte klara av att vara tyst en halv dag själv. Stordottern går och väntar på att allt ska bli klart. Inte många dagar kvar till fredag. Då fyller minsta dottern år också. 23 tror jag.  Hon har önskat sig en hårklippning så det blir det då. Visserligen är alla mina saxar slöa men jag får väl göra som norrmännen. Bryta hårstråna fram och tillbaks tills dom går av. Fast jag tror nog att hon helst går till en frisör förstås. Gick ut och rökte efter maten och när vi kom in igen stod Rambo på köksbordet och slickade rent såskannan.  Han är så duktig. Nu behöver jag inte diska den. Så bra. Mimmi stod nedanför och mufflade. Tyckte nog att det var hennes sak att äta upp resterna.
Nu är matsalsmöbeln färdigmålad. Skall köpa antikfinish eller bivax i morgon och stryka på allt nymålat. Det blir himla bra faktiskt. Bara inte Issa springer på bordet innan det torkat. Då blir det inte roligt. Nu ärdet bara köksbord och stolar kvar. Det är furu så det blir lätt att slipa. Inte en massa gammal färg som ska bort. En burk färg till går det åt. Billig homestyling. Tre burkar färg á 59kr + antikfinish el. bivax 89 kr. Skillnad mot de 12 - 15 tusen de stylar om för på TV.
Nu blir det kaffe och middagsvila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0