Fredagkväll

Hela lägenheten städad. Handlat för helgen och snön är så gott som borta. Nu regnar det i stället. Nu i eftermiddag ringde min far och talade om att min halvbror är jättedålig. Cancer i bukspottkörteln som även spridit sig till galla och lever. Inget att göra tyvärr. Var visst fråga om högst en månad. Vi har inte haft så mycket kontakt sen vi blev äldre men det känns ändå ledsamt, när han inte är så gammal. Tio år yngre än mig. Roligt att prata med fadern trots ledsamma nyheter.  Inte så ofta vi talas vid. Oftare nu när vi bägge två blivit äldre. Bara nitton år emellan oss. Nästan jämngamla.
Dottern har åkt och jobbat och Mimmi piper fortfarande. Ligger platt som en padda på hallgolvet med blicken fäst på ytterdörren. Såå tråkig! Rambo ligger på en kudde och sover och Pippi-Lotta ser ut som ett frågetecken. Hon kom in som en dränkt katt förut. Ställde sig under takforsen vid trappen när dom var ute. Är det nå´t hon avskyr, så är det regn. Går hellre med benen i kors än går ut i regnväder. Brukar tvärvända på yttertrappan när hon ser att det regnar. Mimmi och Rambo är väl inte stormförtjusta i regn heller, men går åtminstone ut.
Nu skall jag fixa lite kaffe och kolla om det är något bra på TV. Är ju helg så det är väl bara skit. Kanske återkommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0