Läs en bok

Så här ser det definitivt inte ut i dag. Dottern har åkt och jobbat och jag är lämnad med två sovande och en ylande hund. Den pipiga och ylande hunden, är den som är längst fram på bilden. Den lilla bruna, längst upp, är inkrupen under täcket just nu och Evita ligger på kökssoffan i hallen. I dag är det "klockan är åtta, men egentligen skulle den vara sju-dag." Jag blir galen när folk håller på att tala om vad klockan egentligen är. Spelar ingen roll om vi flyttar visaren fram eller tillbaks. När klockan är åtta, så är den åtta. Vilket den är just nu.
Mimmi har krupit ner i tvättväskan igen. Kan inte vara särskilt bekvämt. Jag skall ta itu med morgonsysslorna. Bädda, diska undan lite glas, klä på mig och börja förbereda en nötstek som blir middag i dag. Men först ska jag ta en mugg kaffe till och några knäckebröd. Återkommer under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0