Måndag kväll

Åkte till L och L i eftermiddag för att låna symaskin och slipmaskin. Hundarna blir helt hispiga när dom kommer dit. Mimmi pratar med det manliga L:et hela tiden. I dag var det faktiskt ovanligt stimmigt. Alla pratade i munnen på varandra. Hundar och människor. Himla väsen, men roligt. Vi bar oss åt som om vi inte hade pratat med någon på väldigt länge. Helknasigt. Hade med mig dynorna till trädgårdsmöblerna, som jag inte har någon användning för längre. L fick dom och jag fick ett flak ägg. Det har jag alltid användning av. Så gott med riktiga hönsägg. Mimmi gör allt för att komma ut, när vi är hos L. Vet ju att det finns hönor utanför. Dottern har släppt henne en gång och fick jaga som en galning. Det gör hon inte om.
Hemma igen blev det packning av böcker som skall skickas i morgon. Har sålt läroböcker till omvårdnadslinjen, som dottern läst klart. Bättre att sälja dom än att dom skall ligga här till ingen nytta. Kollat lite på hundcoachen men "Mannen som talar med hundar" är bättre. Jag har sagt det förut och säger det igen: Ingen av dom har träffat Mimmi. Skulle vilja se om de kunde få någon ordning på henne. Jag har haft hundar i hela mitt vuxna liv, men aldrig varit med om något liknande. Kan det vara för att hon är född i Sandbäckshult?
Nu är det dags för sista slurken kaffe. Några värktabletter och ett piller att sova på. I morgon blir det ett samtal till vårdcentralen i M-ås. Har "min" läkare slutat, flyttar jag över mig till Högsby. Lagom till jag flyttar till Oskarshamns kommun. Jag tror att Bockara ligger i O-hamns kommun. Är inte hundra. Kaffe och sängen. Återkommer i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0