(Nytt soffbord)

Riktigt vårväder i dag. Vi var ner till loppisen och hämtade mitt soffbbord jag la undan förra helgen. Furubord (tungt) som ska målas vitt naturligtvis. Dottern hittade en säng som hon köpte. Bord plus 120-säng för 500 kr. Hemlevererat. Billigt. Fick också en Kockums våg, 50-tal, som jag kikat på ett tag. Dottern bara plockade med den + ett litet uppläggningsfat från Gustavsberg. Är det min födelsedag, eller?
Dotterns kompis kom med sin hund (Vita) så de har varit nere på ängen med hundarna. Jag har sytt två vita lampkjolar med spets. En till den stora rumslampan och en till min gamla sovrumslampa efter mamma. Nu gäller det bara att de passar. Annars blir det fönstertrasor. LM ringde men jag hade lite mycket att styra med för att hinna svara. Är säkert inget viktigt i alla fall.
Lustigt det här med färger egentligen. Innan jag fick barn, var vitt min älsklingsfärg. Nästan alla möbler var vita. Sen blev jag insnöad på furu. Tyckte det var skitsnyggt. Tapetserade till och med köket med furutapeter. Såg ut som om vi bodde i en bastu. Sen fick jag för mig att en himla massa färger var snyggt och nu är jag tillbaka på vitt igen. Visserligen var många av mina möbler redan vita men nu är alla det.  Plus mattor, gardiner, överkast, porslin osv. Byter ut lite i taget. Ljust och fint blir det i alla fall. Nu blir det inte så mycket mer gjort i dag. Laga middag så småningom, antagligen. Disk, troligtvis, efter middagen, men inget mer efter det.
Nu ska jag i alla fall försöka ta kort på hundarna. Alla. Återkommer med bild på Vita 2.

Kommentarer
Postat av: Tgirl

Haha! FuruTAPETER?! Evinnerlig tur att min furugalna pappa aldrig fick nys på! "Bo i en bastu..." haha...roligast idag!!!

2009-03-27 @ 11:20:11
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0