Vinter i Berga

Så här såg det ut hos oss förra veckan. I dag skiner solen och dottern står ute på gården och slipar mitt köksbord. Klar med middag och disk. Det blev köttbullar i dag. Det gillar hundarna. Och katterna. Jag skall slipa min kryddhylla och måla den.......VIT!!! Skulle ha åkt till Högsby i dag men det får bli i morgon i stället. Skall hämta ett paket från Tradera, på Matmästar´n + värktabletter på Apoteket. Sen blir det nog en vända till Karlsson efter mer färg. Ca 3 liter färg á 59 kr till alla mina möbler. Det måste man kalla ett fynd.
Ingen resa till Laila heller. Hon mår inte så värst och skulle gå och lägga sig. Klarar sig med rökat, som är det viktigaste. Eventuellt skulle hon titta in i morgon efter läkarbesöket.
Hundarna är iväntans tider, alla tre. Vita vid ytterdörren, Mimmi på hallmattan, med nosen mot dörren och Rambo i sängen med ett öga på dörren och ett på fönstret. Inte dåligt. Vad dom väntar på? Ja inte storken i alla fall. Hör ju dottern utanför och nu kommer hon upp. ALLA SKÄLLER SOM GALNINGAR. Nu skall bordet undersökas av Mimmi polis. Kan ju finnas matrester på det. Och nu skall jag börja slipa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0