25 maj och ny vecka

Helgen slut och en ny vecka drar i gång. Sista veckan i maj. F-n vad tiden rinner i väg.
Ringde min lillebror i går. Han fyllde 50. FEMTIO!!!! Inte klokt. Alla hinner i kapp mig fast jag hela tiden varit äldst..
Dottern var hemma runt halv elva i går kväll. Nykter och städad naturligtvis och med två limpor cigarretter. Hundarna fick tokspel. Till och med Vita, som inte stressar upp sig i onödan. Hon sprang runt som ett skållat troll och visste inte riktigt vad hon skulle göra.
Dotterns kompis ringde och hade fått med sig fel väska från bussen. I stället för en väska med EN flaska sprit och mycket godis hade hon fått med sig en väska med MYCKET sprit och inget godis. Kan tänka mig paniken hos den stackar´n som blev av med alla flaskor och fick godis i stället. Men allting löste sig i alla fall.
I dag blir det lite städning och troligtvis fönsterputsning. Går snart inte att se ut. Värst när solen ligger på. Dottern är ute och klipper gräset. Är ju ingen annan som gör det, fast hyresvärden varit här i över en vecka. Sanslöst.
Mycket värktabletter har det gått åt på morgonen. Ont så in i helsike. Sov i alla fall till halv åtta. Inte dåligt. Men det är inte särskilt bekvämt att sova med tre hundar och två katter i sängen en hel helg. Fattar inte hur dom kan ta så mycket plats fast dom är så små.
Nu blir det en kopp kaffe till innan jag kör i gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0