Lördag kväll o slut på lång väntan

Blev inte någon lugn dag som jag trodde. Hundarna har levt rullan hela dagen. Så det där med att ligga lugnt och vänta på matte... Glöm det. Alla har jagat alla. Issa har jagat Rambo, som har jagat Mimmi, som har jagat Issa och mitt i allt jagande springer Vita och har noll koll på vem HON jagar. Hon bara springer runt. Ibland slutar hon jaga och bara gör egna piruetter mitt på golvet. Tokiga hundar. Nu är klockan i alla fall över nio, så dotra är väl på väg hem. Sen är det dags för sängen. Barnbarnet från skogen dyker upp vid åtta-tiden. Så det gäller att vara pigg och utvilad. Slipper i alla fall laga mat till hela hiet. Dom skulle åka till McDonalds och ta hemmadottern med sig. Så det får väl bli rester för mig i morgon också. Gott.
Nu skall jag i alla fall ta min kvällsmedicin och sista koppen kaffe.
Var för resten ut och vattnade änglatrumpeten som hade blåst torr. Det var därför den såg så hängig ut. Hoppas dom klarar sig. Blir tokig på tangentbordet. I-knappen är dölustig. Måste trycka på ett särskilt sätt annars hänger den inte med och då blr det väldgt konstg text. nte alls som vanlgt. Är man van att skriva lite snabbt är det jäkligt frustrerande med i-stopp. Kan ju inte bara skriva en massa ord utan i.
Slut för i dag. Hörs i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0