Lördag morgon

Lite seg. Vaknade halv två i natt av världens smäll. Jordbävning, explosion, nå´n som kört in i huset?? ÅSKA!!! Har aldrig hört en så´n smäll förut. Till och med dottern vaknade. Sen kunde jag naturligtvis inte somna om. Hatar när det åskar på nätterna. Gillar inte åska nå´n tid på dygnet, men nätterna är värst. Sitter antagligen i sedan man var liten och blev uppkörd mitt i natten och fick sitta på kökssoffan med gummistövlar på fötterna.
Nu skiner i alla fall solen, men det blåser som sjutton. Min ena änglatrumpet ser inte allt för rolig ut efter regn och blåst. Får väl se hur det går.
I dag ska jag som sagt vara hundvakt. Dottern börjar jobba klockan tolv och jobbar till nio i kväll. Hundarna lär väl som vanligt, ligga i sängen och bara vänta. Gör inget alls. Då är det lugnt. Inte blir det någon större matlagning i dag heller. Hon äter på jobbet och jag tar mig väl lite rester framåt kvällen. Brödet jag bakade i går blev jättegott. Har redan gått åt en limpa. Av tre.
Vanliga morgonrutinen är avklarad om än något försenad. Andra muggen kaffe är urdrucken. Så nu är det bara att klä sig och försöka komma i gång.

Kommentarer
Postat av: stordotern

Ingen som svarar i skogen och ingen som ringer tillbaka. FÖrsöker igen framåt dagen. Vet i fasen hur vi ska göra om dom ej svarar..

Förretsten,varför satt ni med gummistövlar på er???! Hahahahahahha

2009-05-09 @ 12:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0