Måndag o ny vecka

Nu har jag nog sovit i kapp. Vaknade halv fem och va döpigg. Satte mig och plöjde igenom några av "mina" inredningsbloggar. Behöver lite inspiration. Nu är i alla fall första koppen kaffe urdrucken och jag är inne på nummer två. Morgondosen av dagens "Gott och Blandat" är intagen + en extra brus för värken. Nu mår man nästan lite bra.
I dag ska jag flytta om lite blommor tänkte jag. Något trångt i köksfönstret. Dessutom vill jag ha ut mina änglatrumpeter. Vet inte om det är för tidigt att sätta ut dom. Någon??
Innan Valborg sydde jag en lampslöja till kökslampan. Ungarna blev galna på den för dom såg inte den som satt mitt emot. Jag tyckte i alla fall att den blev fin. Bild kommer.
Har lite mer syprojekt på gång, men inte i dag. Bäst att passa på medan man har en lånemaskin på långlån. Min gick ju sönder precis lagom till garantin gått ut. Tur att man har en snäll kompis.
Lugnt och tyst är det i alla fall. Hundarna sover fortfarande. Mimmi kom upp en sväng när hon hörde att jag öppnade kylskåpet. Hundar är roliga. Stendöva för allt som rör t.ex. inkallning och lydnad, men prassel i en påse eller när kylskåpsdörren öppnas, det hör dom.
Hundarna gillar i alla fall de nya sofforna. Bättre arm- och ryggstöd. Nu kan dom drapera sig på rygg- eller armstöd, som värsta prydnadshundarna. Annars knölar dom ner sig där det är minst plats, naturligtvis.
Nu ska kaffemuggen fyllas på och sen är det dags för bäddning och påklädning. Tar nog ut hundarna på kisserunda, så dottern får sovmorgon. Bäst att passa på när man mår "ganska" bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0