Söndag

Vaknade halv sju. Solen sken och fåglarna väsnades så där lite lagom. Efter medicin, kaffe, påklädning och bäddning, dök skogstrollet upp. Hennes mamma med sambo, storasyster och lillebror dök upp lite senare. Sen har dagen gått i jämn och lugn lunk. Jag fick förtroendet att vara barnvakt till lilleman, när resten av familjen åkte till Högsby och åt. Han har kolik den lille skrutten. Inte roligt. Jag sjöng för honom och då somnade han. Ville väl slippa lyssna.
Nu har i alla fall lugnet lägrat sig och alla har åkt hem. Till och med hundarna har däckat. Yngsta dottern är och jobbar. Inte hemma förrän tio. Jag ska lägga mig och läsa en bok. Fick en hel hög. Bl a Stieg Larsson och Lotta Thell. Ska vara bra, sägs det.
Ska tömma kameran på lite kort som blev tagna i dag. Ev fixa något att äta, om jag orkar. Kanske återkommer senare. Annars i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0