Tisdag 26 maj

Allt som en vanlig morgon med medicin och frukost. Har jäkla ont efter allt travande i helgen. Läkaren sa att jag skulle strunta i värken och fortsätta gå. Till slut skulle jag inte känna något. Fan tro´t. Värre än så här kan det knappast bli. Kan knappt flytta mig framåt. Gnäll, gnäll.
I går kväll kom hyresvärden upp för ännu ett halvt arbete. Först var det toa dörren som fick handtag men inget lås. Nu var det takfönstret i hallen som skulle åtgärdas. Fixade upp det så det gick att putsa, vilket inte blivit gjort på alla år jag bott här. Satte in en omålad list och tätade med silikon. Skrapa och måla får vi göra själva. Gömma vattenskadan som gjort att väggen luckrats upp. Måste måla hela fönstret. Uppruttet. Plus kanten nedanför. Också förstörd. Men nu kommer det inte in något mer vatten. Förhoppningsvis. Sen kom han upp en stund senare och undrade om jag kunde ringa nå´n som kunde koppla in spisen i andra lägenheten. Skall vi göra allt? För att det inte skall kosta något.
I dag blir det väl inte så mycket gjort. LM kommer nu på förmidda´n. Har inte varit här på flera veckor, så jag lär nog vara rätt tom i skallen när hon gått hem. Ja, tommare än vanligt alltså. Nu blir det en kopp kaffe till innan påklädning och bäddning. Återkommer. Om jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0