Läkarbesök

Jag kommer aldrig mer att gå till vårdcentralen. Blir bara sjukare och sjukare. Efter ett besök i dag på över en och en halv timme där jag två gånger fick sitta och andas i ett munstycke med nå´n plastpåse på, för att syresätta blodet, förklarade hon mycket tydligt att  jag hade KOL och mådde jag sämre än jag gjorde i dag, var jag tvungen att läggas in. Så nu har jag ännu mer medicin. Antibiotika i 14 dagar, avsvällande och slemlösande brustabletter 3 ggr/dag samt två olika inhalatorer. En för min KOL, som jag ska ta en gång om dagen och en annan som jag ska ta vid behov, men högst fyra gånger om dagen. Kan sjutton hålla reda på alla mediciner. Lungröntgen och besök hos Astma/KOL sköterskan är det som står närmast på det här programmet. Nu är det slutrökt. Fy f-n. Nu är det inte roligt längre. Men det är som det är och lite går det ju att göra åt det. Inte bota men i alla fall bromsa.
Nu ska jag diska och ladda perkulatorn. Återkommer väl i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0