Söndag kväll

Ja, så har söndagen runnit iväg. Yngste sonen var upp en sväng och fikade. Jag har pillat och plockat lite. Vilat middag och rastat hundar. Letat garn, som jag inte hittar. Troligtvis slängt. Många svar på Mimmiannonsen, men ett som var bättre än de andra. Hästgård i Värmland. Mamma, pappa, fyra barn, två hundar och tjugo hästar. Mamman har tävlat i agility när hon var yngre och nu skulle ett av barnen börja. Deras hundar var lite för gamla för att börja träna med så dom letade efter en papillon. Deras hundar är en 5-årig rottweilertik och en 6-årig mellanpudeltik. Bra för Mimmi med äldre lugna hundar. Dom bor inte så långt från Hagfors där Mimmis valp Busan bor. Lite skoj faktiskt. Kommer och hämtar Mimmi den 27;nde. Nu börjar det kännas lite jobbigt fast man vet att det blir bäst för Mimmi. Det blir alldeles säkert jättebra. Att ha hund, som kräver mycket aktivitet, och sen jobba varenda dag, det funkar tyvärr inte. Hade jag varit lite yngre och framförallt rörligare, hade det inte varit några problem. Men nu är det som det är.
I morgon bitti skall dottern testa bilen. Bara att hoppas att det inte är för många fel. Har i alla fall fixat alla "bra att veta" grejer, som var på förra besiktningen. Så nu är det bara att hålla tummarna.
Nu skall jag plocka in disken, fylla på dosetten för nästa vecka och ta en kopp kaffe till. Återkommer i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0