16.00

Valparna har fått mat och lite mammamjölk. Jag har bytt blixtlåset på jeansen och lagat en t-shirt. Förberett laxen och diskat. Fixat till valplådan och plockat lite. Nu skall jag snart sätta på potatisen. Ja inte sätta på den men sätta igång koket. Laxen tar väl ungefär 25 minuter så den langar jag in kvart över ca. Laxfilé med parmesansås. Creme fraiche, grädde, riven parmesan + lite gräddfilsdipp som blev kvar i torsdags, fiskkrydda, citronpeppar och salt. In i ugnen och grädda. Supergott. Har faktiskt varit rätt effektiv i dag. Inte bara slöat. Efter middagen blir det bara att diska, sen är det färdigjobbat för i dag. Tror jag. Plommonrutorna blevförresten jättegoda. Tror att jag eventuellt bakar en kladdkaka till kvällen.
Nu skall jag torka upp kisspölar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0