Envisa katter



Hur envisa kan katter vara? Köpte Euroshoppers torrfoder eftersom vi var på Matmästar´n. Tror nå´n att dom äter? Icke. Det är väl för sjutton pulor som pulor. Äter bara precis så att dom inte svälter ihjäl. Läste någonstans att katter kan hålla ut längre än oss, när det gäller maten. Hade bestämt mig för att inte ge mig den här gången. Men får nog snart ge upp. Svea är som ett benrangel. Hon har visserligen aldrig varit särskilt kraftig, men nu börjar hon se för jäklig ut. Både hon och Issa äter vad som helst utom pulorna. I går hällde jag sås på, så då lapade dom i sig såsen. Men pulorna är kvar. Blir nog tvungen att köpa Friskis som dom är vana vid.
Nu har jag plockat högar och torkat golven i köket och hallen. Valparna sover så sött. Skönt så länge det varar. Ska hälla i mig en kopp kaffe till innan jag klär mig och bäddar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0