Fem över nio



och valparna sover fortfarande. Jag har hunnit bädda, diska, plocka ihop tvätten och städat kylskåpet samt plockat runt lite. Nu har jag läst reklambladen som kom i går. Hurra!!!! Maxi har raggmunksmix på extrapris. Inte sjutton finns det väl nå´n som köper det? Är väl lika onödigt som färdiga pannkakor och färdig potatisgratäng i påse. Har vi så mycket att göra så vi inte orkar eller hinner laga mat, utan måste köpa allting färdigt? Hur blir det för våra barn när dom blir stora? Kommer allt vad matlagning heter, att försvinna helt ? Skrämmande tanke.
Jag ska i alla fall laga mat i dag. Pasta Bolognese. Får nog göra ett stort lass för det är något som valparna gillar. Ja dom stora med naturligtvis. Just nu lagar jag alltså mat efter vad hundarna gillar och vad som passar dom.
Nu börjar det röra på sig i hundsängen. Sömniga valpar är uppe och kissar men mycket mer orkar dom inte än. Är i alla fall duktiga som går på tidningarna, som jag lagt vid ytterdörren. Slipper pölar i hela hallen.
Lite kaffe till innan dom vaknar till ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0