Fredag morgon kvart i åtta



Nu har valparna fått frukost. Busan har sin egen stil när hon äter. "Lägger jag mig i matskålen, får jag allt för mig själv". Medan jag drack kaffe, åt knäcke och tog min medicin, gick Bergarallyt mellan kök och hall. Sjuttsingen vilken fart dom får upp, dom små liven. Dricker min andra kopp kaffe och väntar på att dom ska bli trötta och gå och lägga sig. Ingen idé att börja plocka innan dess. Någon av dom har fått hål på min stora råtta, så det ligger vit stoppning i hela hallen. Nu börjar det bli lugnt i alla fall. Tar nog bort valphagen i dag. Ingen ligger i den längre. För det mesta ligger dom i katternas "ostbit" eller på en filt i dotterns rum. Nu är det lugnt så då ska jag passa på att plocka bort kiss- och bajstidningar och vitt ludd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0