Fredag

Ja, så var det fredag igen. Herre je, vad veckorna går fort. Vaknade av valparna halv sex. Alla var ute och jagade Mimmi så det blev att masa sig upp och göra välling. Medicin och kaffe till mig i vanlig ordning. Klockan sju var dom trötta och sov så jag la mig en stund till jag också. Somnade om och sov till tio. Bra medicin jag fått. Nu har vi ätit middag och dottern har dammsugit lägenheten. Valparna sover fortfarande. Skall få mat om en stund. Dottern skall jobba kväll så jag får ta hand om hela hiet. Går nog. Dom brukar vara rätt lugna när inte dottern är hemma. Dom stora alltså, inte valparna. Dom lever rövare. Särskilt Babben som är snabb att komma ur valphagen. Nu blir det pip och gnäll. Dags för mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0