Fullt ös igen

Jag somnade nog till en stund på fakirmattan. Himla skönt var det i alla fall. Den kommer nog att användas dagligen. Vaknade av ett väldans galpperande i hallen. Fem valpar som jagar stackars Issa. Nu har dom i alla fall fått ett lass pulor och jag har plockat bajs och torkat kiss. Så jäkla roligt. Om man kunde lära dom att gå på lådan. Lärde ju sig fort att gå dit och äta när Mimmi visade dom. Har nog inte det tålamodet att vakta fem stycken hela dagen och lyfta i dom i en låda när dom sätter sig. Vita och Rambo tillhör inte dom rörligast bland djuren när dottern jobbar. Hur Rambo blir när hon flyttar, återstår att se. Hon tar bara Mimmi med sig och Rambo stannar hos mig. Skall han ligga i sängen, under överkastet, resten av sitt liv? Med inlagda kisspromenader några gånger om dagen? Han vänjer sig nog att vara utan Mimmi. Har försökt i bland att dela dom men det är problem. Är svårt att få honom att lyfta på benet om inte Mimmi är med. Dumma hund.
Nu skall jag hälla upp en kopp kaffe och äta ett gräddwienerbröd. Sockerfritt??? Inte. Lite får man väl fuska. Blir så sugen på nå´t smaskigt ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0