Klockan snart tre

Stekt STORA köttbullar, blandat till en sallad och plockat. Näst äldste sonen ringde nyss och sa att han och barnen kommer upp i morgon. Det var inte i går precis. Middag till sex eller sju personer. Håhå jaja. Roligt att se dom i alla fall. Blir inte så ofta.
Varmt här inne så jag håller på att gå åt. Kallt och regnigt ute. Har flipprat runt och läst lite bloggar. Kalle Ankas syster väcker olika känslor hos folk. En del bara äälskar henne medan andra, som jag t ex, tycker hon är fuktansvärd. Men dom flesta tycker nå´nting, och det är väl det som är meningen med ett sån´t program. Nu ska i alla fall jag sluta med att tycka nå´nting om denna vedervärdiga människa. Finns annat i livet att engagera sig i.
Valparna sover igen. Dom tycker inte om att bara vara i köket. Vana att skena runt på större ytor.
Har ringt veterinären flera gånger i dag men bara telefonsvarare. Måste ha en tid för besiktning och chipmärkning. Förra kullen besiktigade vi i Högsby. Inte bra. Chippade dom innan besiktningen. Alla tre var helt uppstressade.
Jäkla dator som bara stänger ner. Skrev det här vid tretiden. Sen blev det lite stim. Hundar som skulle ut och valpar som skulle ha mat. Nu är klockan halv sex och det är lika stimmigt. Gick inte att hålla dom i köket. I så fall får jag bygga en mur som är en meter hög. Tyckte inte det var någon idé att ha stängt när bara Busan var kvar i köket. Nu får jag hitta på en annan lösning. Skall kanske ringa runt och se om jag kan få tag på två pallkragar. Borde räcka på höjden. Eller tre. Eller fyra. På gränsen till tokig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0