Lördag morgon

Smög upp tidigt i dag för toabesök. Smög lika försiktigt tillbaks. Vågade inte tända i köket och hämta värktabletter för då hade hela hiet rasat igång. Somnade om och sov till halv nio. Då var det i alla fall ljust ute. Hällde upp pulor till flocken runt benen och körde igång perkulatorn. Tog medicin och värktabletter. Behövligt. Nu har jag i alla fall druckit kaffe, rökt och är inne på andra omgången Tiparol. I dag är det ont.
Halv tolv kommer son med barnbarn. Stannar hela dagen. Tåget går hem kvart i sex. I morgon kommer stordotter med sambo och barnbarn. Också hela dagen. Och lilldottern jobbar måndag och tisdag. Skall gå bredvid på nytt ställe. Bra att hon får mer jobb. Blir långa dagar för mig. Tur hon hämtade ut mer Tiparol i går. Nu skall jag hälla i mig en kopp kaffe till innan jag bäddar och klär på mig. Sen kan denna dagen börja. Somnar nog utan sovpiller i kväll skulle jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0