Lördag

Lördagen har segat sig fram. Gav valparna mat på morgonen, drack kaffe och gick och la mig igen. Sov till klockan var nästan halv elva. Dags för valpmatning igen. Lagade middag, pommesgratäng och fylld lövbiff. Mitt i allting kommer LM. Hade  köpt nå´n sockerskål med kor som jag skulle få. Jätteviktigt. Hade den inte med sig men skulle komma tillbaks vid tretiden. Att hon bara dök upp kan bero på att jag inte svarat i telefon. Nu ringde jag till henne vid två och sa att vi fick främmande, så hon får komma på måndag i stället. Fult att ljuga, men vad f-n. Låg och vilade middag när telefonen ringde. Naturligtvis hittade jag den inte men den ringde igen, som tur var. L ville komma in en stund i kväll. Mannen skulle kolla på fotboll. Så jäkla tråkigt. Fotboll alltså, inte att L kommer upp. Så nu har jag bakat en kladdkaka, så vi har något att mumsa på. Två diabetiker. Precis lagom med en söt kladdig kaka till kaffet.
Valparna har varit rätt lugna i dag, liksom dom stora. Kan va vädret.
Nu skall jag sätta igång en balja kaffe. Oerhört lång och seg lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0