Mattjuven Mimmi



När det gäller mat tar sig Mimmi upp varsomhelst. Är bara att hoppas att hon inte bränner sig.
Nu är valparna instängda i köket med mat och hundsäng. Inte alls populärt. Dom stora hundarna har varit ute och jag har skitont. Men det får gå. Skall börja så sakteliga med middagen. Skala potatis och så. Blir köttfärs i dag. Men vad jag ska göra med den vet  jag inte. Än.
Rambo har lärt sig hoppa över hindret jag satt i köksdörren. Han har aldrig varit mycket för att hoppa, men nu ligger alla valpleksaker i köket och då går det jättebra. Han flyger som en hind över hindret. Babben försöker också hoppa över och det är nästan så hon klarar det. Hon är nästan lika hög som sin far. Så snart är hon utanför. Nu skall jag hinka i mig lite kaffe innan jag skalar potatis. Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0