Oktober

Nu är det höst. I morse vaknade jag klockan fem och gick upp på toa. Valparna sov och allt var lugnt, så det blev sängen igen. Vaknade av att valparna skällde och kollade klockan. Åtta! Pallrade mig upp igen och upptäckte att alla valparna tagit sig ur valplådan. Slut på friden. Välling till dom små och kaffe till mig, som vanligt.
I går var jag och tittade på lägenhet. Himla fin. Nymålat och nytapetserat. Vilken skillnad mot vad jag har och dessutom på marknivå. Efter Bockara åkte vi in en sväng till L, som låg och sov. Förkyld och hängig. Det blev i alla fall kaffe och en påse plommon. Kort besök eftersom valparna skulle ha mat igen. Lagade middag. Tacos. Starkt. Har gjort egen tacokrydda och denär lite starkare än den man köper. Sen blev det lite TV-tittande och mera valputfordring innan sängen.
I dag händer väl inte så värst mycket mer. Regnar ute. Mörkt och riktigt höstväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0