Onsdag

Efter morgongröt till valparna, medicin och kaffe till mig, blev det golvtorkning i vanlig ordning. I dag blir det påfyllning av rengörings- och moppförrådet. Nu sover dom i alla fall. Dottern åkte till frissan själv. Skulle ta Konsum och Karlsson också. Sen hämtar hon mig och vi åker till Matmästar´n. Vågar inte lämna dom små någon längre stund. Lite fjantigt kanske, men så´n är jag. Nu har jag i alla fall hunnit duscha och tvätta håret. Känner sig lite skitig när man håller på med kiss- och bajsvalpar hela dagarna. I morgon kväll, efter veterinärbesöket, skall dom få bada allihop. Då blir det cirkus. Vi brukar bada dom i diskhon. Lite jobbigt att stå på huvudet i badkaret med små puppisar. Nu ska jag i alla fall ta en kopp kaffe till och torka håret. Ja, inte torka håret med kaffet naturligtvis. Kaffe först och hårtorkning efteråt. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0