Söndag

I dag gick jag faktiskt upp halv åtta. Hade lite svårt att somna i går trots sovpiller. Övertrött troligtvis. I dag har det varit lite rörigt. Stordotter med barn + J:s kompis + chaufför har anlänt och åkt vidare. Dom skulle först till Karlsson och kolla om vinterjacka till N, sedan vidare till Oskarshamn, Mc Donald´s och simhallen.
Lilldottern blev inringd på jobb, så hon blev lite stressad. Börjar klockan tolv och går till nio. Nu är det lugnt och tyst här. Både stora och små hundar sover. Dom stora har varit ute och i eftermiddag tänkte jag skicka ut barnbarnen på kissrunda med hundarna. Jag håller på att greja med inhägnad till valparna. L hade kompostgaller som hon inte använde och som vi kunde låna. Men dottern jobbar varenda dag så jag får inte hem det hit. Men jag tror jag kommit på en lösning med gamla valphagen. Får se om det funkar när dom vaknar.
Mimmi är lite pipig och Rambo blev i vanlig ordning ledsen och pep lite för att dotterns sambo inte var med. T är verkligen hans idol.
Jag fick en lila spikmatta av stordottern och sambon. Så häftig. Den ska jag prova i eftermiddag, när alla åkt hem.
Nu ska jag ta en kopp kaffe och röka lite innan jag sätter i gång och städar hallen och köket. Igen. Mycket städande blir det med små frön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0