Tidig morgon, som vanligt

Ja,då har valparna fått gröt, mjölk och smörgås. Nu är det lite bus i valpsängen.Hoppas dom somnar en stund så jag också kan gå och lägga mig. Har i alla fall druckit kaffe och tagit min morgonmedicin. Har jäkligt ont. Mest i ländryggen. Morgondagen lär väl inte bli särskilt mycket bättre. Dottern jobbar  kväll och lämnar mig ensam med åtta hundar. Hur skall detta gå. Vi får vara två, i vanliga fall, när de stora skall ut. Nu får jag lösa det själv. Inte lätt att ta sig utanför dörren med tre hundar i koppel och fem valpar som hänger i andra änden av dessa koppel och skall kampa. Det här skall bli roligt. Inte. Nu börjar dom lugna ner sig i alla fall. Trodde jag. Det var bara en skenmanöver. Får nog ta en kopp kaffe till och en djup suck. Att dom bara orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0