Tisdag kväll

Valparna har fått sin kvällsgröt och börjar (förhoppningsvis) varva ner. Äldste sonen med sin yngsta dotter kom upp i eftermiddags för att titta på valparna och hälsa på farmor. Var ett tag sen lilltrollet var här. Lennart och Zacke var också med och skrämde skiten ur småpuppisarna. Dom var inte alls beredda på att två STORA hundar skulle komma infarande. Valparna skrek och rusade åt alla håll. Till och med tuffa Babben blev rädd och skulle absolut upp i knä´t. Blev troligtvis lite för häftigt när dom bara kom inrusande. Roligt att träffa lilla fröken igen, pratig som vanligt. Talade om alla ställen hon haft ont på. Huvudet, knäna, ögonbrynet, blåmärke och jag vet inte vad.
Åt middag efter dom åkt (dom hade ätit på MackeDonald´s innan dom kom hit) diskade och gav hundarna spagetti och köttfärssås. Gillar. Då kommer matagressionen fram hos en del. Sen har det som vanligt varit golvtorkning, bajsplockning och valpbus. Nu är dom i alla fall lugna och ligger i hundsängen och sover. För natten, hoppas jag. Har kokat gröt som bara är att värma i morgon bitti. Går fortare än att koka och kyla ner till ätbart. Dom är HUNGRIGA på morgonen. Jag tror jag skall ta en sista kopp kaffe innan jag intar sängen. Återkommer som vanligt i morgon. Skall in på Matmästar´n medan dottern är och klipper sig. Lite oroligt att lämna valparna, men det går nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0