Tisdag morgon

Klockan är kvart över sex. Jag har fått min första kopp kaffe och min medicin. Valparna har ätit havregrynsgröt och mjölk och nu är det fullt ös. Dottern tog ut dom stora hundarna innan hon åkte och jobbade. Rätt skönt att stiga upp i morse utan att ha en massa valpar kring benen. Ja Babben förstås. Hade problem i går kväll. Alla valparna stannade i valphagen utom hon. Tror jag la henne fyra gånger innan jag gav upp. Men hon hade gått i och lagt sig själv när det blev mörkt och tyst. Inget som kan stänga in henne tydligen. Just nu håller dom på att riva hallen och Rambo är med. Det blir en låååång dag i dag. Dottern slutar fyra. Får väl stänga in dom i hundburen om det blir för jobbigt. Nu skall jag ta en kopp kaffe till och lugna nerverna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0