Torsdag eftermiddag 14.00

I dag har det varit en trött och seg dag. Beror antagligen på det grå höstvädret. Morgonen var som vanligt med puppismat, filmjölk och ostsmörgås, samt kaffe och medicin till mig. Segade runt till kvart över nio, då somnade valparna om och jag gick också och la mig. Och somnade. Sov nästan en timme. Nu har vi i alla fall ätit middag, fläskpannkaka, och disken är klar. Dottern har tagit med sig valparna till djurdoktorn för besiktning och Mimmi går runt och letar och piper. Nu skall jag passa på att städa hall och kök. Som vanligt. Har nog det mest städade köket och hallen i Berga. Laddade upp med moppar och rengöringsmedel i går. Har däremot inte bäddat min säng i dag vilket är väldigt ovanligt. Skall byta lakan tänkte jag. Dottern brukar få hjälpa mig eftersom duntäcket är för tungt för mina axlar och rygg. Skitjobbigt. Nu skall jag i alla fall göra ett frest och se hur det går. Måste ju göra det själv när hon flyttar.
Stordottern ringde och fick mig riktigt irriterad. Bra när man ska städa. Går lite lättare att städa i ilska. Inte irriterad på henne, men på folk hon pratat med i dag. Man blir nästan rädd när man hör hur dumheten sprider ut sig bland offentliga sk myndigheter. Går dom på kurs för att bli dumma i huvudet eller är det medfött och bara så´na personer med denna dumhetsgen, får gå utbildning till att hjälpa andra. Chefsbefattningar verkar ha en fördummande effekt på folk. I går ringde det till hemmadottern, både på mobilen och hemtelefonen. När hon ringde upp det numret var det ingen som hade ringt och dom undrade vad hon ville. Tio minuter senare ringer samma nummer igen och personen undrar om hon var klar med att gå bredvid och kunde gå in och jobba på ännu ett ställe. Jaha, var är problemet? Vet ingen vem som gör vad? Att dom inte pratar med varandra på det stället det har hon upptäckt. Men det här var nå´nting nytt. Ingen har ring fast någon har ringt två gånger. Märkligt.
Nej, nu skall jag sätta igång. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0