Torsdag eftermiddag



Fint väder i dag så vi passade på att ta ut valparna en stund. Lite pipigt och otäckt först, men sen var dom som kalvar på grönbete. Bernhard rusade runt som en galning och Bindie passade på att bajsa ute för första gången. Den som var försiktigast var, den som är tuffast inne, Babben. Blev lite för våldsamt skenande efter en stund, så vi fick ta in dom innan nå´n skenade över kanten. Nu sover dom efter all frisk luft. Dottern har åkt till vårdcentralen. Varken hon eller jag fattade varför hon skulle dit i dag. Förra besöket tog max tio minuter och ledde inte till nå´nting.
Annars har det inte hänt särskilt mycket. Vattnat blommorna. Väldigt behövligt. Min änglatrumpet har frusit innan blommorna slagit ut. Inte så roligt.
Har plockat lite och klippt bort vissna blad på växterna inne. Nu kommer perioden när alla mina blommor ser hängiga och tråkiga ut. Vet inte hur jag ska få dom att trivas över vintern.
I dag blir det ingen matlagning. Dottern skulle ta hem pizza. Var rätt länge sen. Jag ska nog ta mig i kragen och baka lite. Hittade ett recept på källarfranska som såg rätt gott ut. Så det tror jag, jag ska prova. Kanske en äppelkaka också. Nu blir det lite kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0