Valpväckning

Vaknade kvart i sju av Bernhard och Busan som levde rullan i mitt rum. Bara att masa sig upp och ge dom mat och köra i gång kaffekok. Nu har alla lärt sig hur man tar sig in på mitt rum, så idag blir det brädspikning. Har fruktansvärt ont i dag så det mesta går på trekvartsfart. Fick ta lite spray igår kväll. Hade lite tryck i bröstet. Men det har gått över. Nu är det bara att vänta på, att det värsta av värken trappar av och att valparna somnar en stund så jag kan torka av golven.
Dottern fick hem bilen i går. Den åklagaren har vett att ta betalt. Han borde skämmas. 2500 för att svetsa två hål. Det är hutlöst. Men då vet man det till nästa gång. Ingen risk att han får laga den bilen igen. Egentligen skulle det ha kostat mer än vad bilen var värd, enligt honom. Jomenvisst. Det säger han om alla bilar han lagar. Ockrare, är vad han är.
Nu börjar det lugna ner sig på valpfronten. Så då ska jag ta en vända med moppen i hallen och köket. Eller i alla fall så mycket jag orkar och klarar av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0